AddThis SmartLayers

Weekly publishes clarification over paedophile theme park blog claims

andrew-sealeyThe owner of an online-only theme park magazine complained to the press watchdog after a weekly newspaper reported that a convicted paedophile ran a blog on the site.

Nicolas Sim complained to the Independent Press Standards Organisation that the Romsey Advertiser breached Clause 1 (Accuracy) of the Editors’ Code of Practice in a report about Andrew Sealey, left, who was jailed for 40 months after arranging to meet children for sex at Paultons Family Theme Park, in Hampshire.

Mr Sim, who runs, said while Sealey was previously a user who had registered his details with the website, he did not run a blog.

The Advertiser responded it had been told by a police officer that Sealey ran a blog on the site.

Its reporter had checked this, and the newspaper argued the comments left by Sealey on Theme Park Tourist could be categorised as a blog.

IPSO launched an investigation into the issue, but the Advertiser agreed to run a clarification before an adjudication was made.

The full resolution statement can be read here.

* IPSO also investigated a complaint by Nicola Triffitt into an alleged breach of Code by the Harrogate Advertiser.

The complainant said her restaurants, Damn Yankee and Salsa Posada, had been inaccurately reported as being closed by the Advertiser in an article about a campaign to support independent restaurants in Harrogate.

She said the newspaper had not attempted to contact her to establish the accuracy of its claims.

A correction was published by the Advertiser before IPSO reached an adjudication. The full resolution statement can be read here.