AddThis SmartLayers

Weekly goes online-only as print edition shuts after 10 years

Thomas SinclairA weekly newspaper has ceased print publication and is set to go online only after a decade in business.

The Pembrokeshire Herald has announced it will now operate solely as a digital enterprise after marking its 10th anniversary.

The Herald, which currently costs £1.50 in print, will continue to publish a free e-edition each Friday as part of its online operation.

Its publisher Herald News has claimed the move will increase its readership from 17,000 weekly readers to a minimum of 170,000.

Editor Tom Sinclair, pictured, said: “With the new digital format, every advertiser will have a click-through link to their website featured in all editions.

“This innovative approach not only maximises advertising space but also significantly enhances exposure for businesses. The digital edition of the Herald will now feature an impressive 128 pages, representing an increase of 48 pages from previous editions.

“This expanded content will cover a wide range of new topics, and introduce a new Locals School Section, Mental Health Section, and will have more focus on local sport and sports teams.

“Within this section, readers will find click-through links to relevant charities, both locally and beyond, ensuring easy access to help for those in need.”

Senior advertising executive Boden Llewellyn added: “With this exciting move, we anticipate a substantial growth in our readership from 17,000 weekly readers to a minimum of 170,000.

“Moreover, we have witnessed an average of 500,000 monthly followers actively engaging with our online news stories.

“Many individuals will discover our paper for the first time, as a significant number of people shifted away from print media years ago.

“As we embark on a new adventure and era, commencing our second decade as a news source, we are genuinely excited about the possibilities ahead.”

The Herald has had something of a controversial history since it was first published by Milford Haven-based Megagroup Pembrokeshire Ltd in June 2013.

Later the same month its bosses made claims of sabotage after an advert featuring an obscenity was published in the newspaper – although the controversy was later welcomed as a boost for publicity.

In August 2013, founding editor Bruce Sinclair quit over a column attacking the rival Western Telegraph and its news editor and was replaced by his namesake Tom, who is no relation.

It was set for closure in 2019 but was saved following investment by Spanish advertising firm Rigographic Espana.